Auto's

De Toyota Prius

Hybrides zijn in de eerste plaats ontworpen voor korte- en middellange afstandsritten. Ik wilde geen auto die met 50 mijl per uur een afstand van 50 mijl zou afleggen. Hybrides zijn daar niet voor ontworpen. Maar naarmate de technologie voortschrijdt, zijn er veel nieuwe manieren om de hybride motor te gebruiken. Het brandstofverbruik daalt met de tijd en u krijgt niet dezelfde actieradius. Het opladen van de hybride batterij is niet zo efficiënt als bij een conventionele auto en er zullen op den duur problemen ontstaan met de slijtage van de batterijen. De hybride batterijen zullen vaak moeten worden opgeladen als u alleen de elektrische aandrijving gebruikt. Het probleem met de actieradius is dat het te maken heeft met de snelheid waarmee je rijdt. Als je 100 mijl per uur gaat, is de actieradius geen 100 mijl, je zult meerdere keren moeten opladen om diezelfde afstand met een oplaadbare batterij te kunnen afleggen. Dat is niet efficiënt.

 

Accu Toyota Prius

 

Er is nog een probleem met de actieradius. Als ik in de schemering of op schemerige momenten van de dag naar een stad rijd met goed zicht op de omgeving, is de actieradius geen 100 mijl, maar ongeveer 75-80 mijl. Ik zal niet regelmatig met deze snelheden rijden, maar met snelheden van 25-30 km/u. Misschien zal ik mijn auto rijden op 30 mph in stedelijke gebieden, 30 mph op snelwegen. Het is een ander balspel.

 

Naarmate de batterij technologieën zich verder ontwikkelen, zal het interessant zijn om te zien hoe zij de snelweg als stopplaats gaan gebruiken. Als consumenten kunnen zij beslissen wat voor soort voertuig zij willen, de plug-in auto zal in de toekomst zeker een optie zijn. Het zal een geweldig brandstofbesparend voertuig zijn. Omdat elke brandstofmotor in de toekomst een hybride zal zijn, kunnen de bedrijfskosten van het voertuig lager zijn. De plug-in auto zal de VS kunnen helpen om minder afhankelijk te worden van buitenlandse aardolieproducten. Dit voertuig zal de VS in staat stellen om al haar zaken te doen en ook om te helpen bij de economische ontwikkeling van de VS door de aankoop van de elektriciteit die nodig is om meer productie te creëren. Het zal ook een voertuig zijn dat de fabrikant zal aanmoedigen om betere en efficiëntere auto’s te bouwen.

 

Toyota is een bedrijf dat toonaangevend is geweest op het gebied van hybride technologie. Zij waren het eerste bedrijf dat een hybride op de Amerikaanse markt introduceerde toen zij het model van 2000 produceren. Zij waren een van de eerste fabrikanten die een hybride op de binnenlandse markt van de VS introduceerden toen zij in 2000 de Toyota Prius verkochten.  Sindsdien hebben ze de noodzaak ingezien om de hybride technologie in andere voertuigmodellen te verbeteren en hebben ze die belofte waargemaakt. Zij waren de eerste fabrikant die een hybride op de Amerikaanse markt introduceerden toen zij hun modeljaar 2003 Prius produceren.

 

De vraag naar de Toyota Prius was enorm en de productie van dit voertuig was een mijlpaal in de geschiedenis van de Toyota Motor Company.   De vraag naar dit specifieke hybride model was zo groot dat Toyota een speciale assemblagefabriek moest inhuren om aan de vraag te kunnen voldoen.

 

De Prius is een innovatief en stijlvol voertuig.  Nu de benzineprijzen hoger worden dan ze waren, beginnen ze de winsten te drukken.  De Prius is een hybride voertuig en biedt de koper een zeer goed brandstofrendement tegen een betaalbare prijs.

 

Dus, uit alle andere hybride die er zijn, waarvan de kaken vallen als een rots, de Prius nam de leiding en versloeg ze allemaal tijdens de hybride rage. Ze liepen zelfs tegen een aantal beperkingen aan.  Omdat ze maar zoveel exemplaren produceren, moesten mensen een tweedehandse Prius kopen als ze een Prius wilden.  Dit weerhield hen ervan hun Prius patenthouder te verliezen, wat zeer zeldzaam is in de autowereld.

 

De Prius is een zeer betaalbare hybride.  Met het origineel dat meer dan 30.000 dollar kost, is deze prijsverlaging diep.  Mensen die op zoek zijn naar andere hybride opties, kunnen nu een conventionele Honda Civic kopen voor ongeveer 15.000 dollar met de hulp van hun dealer.

 

Toen iedereen een hybride wilde kopen, bleef de verkoop van de Prius ongeveer gelijk. Veel mensen waren op zoek naar de Prius, maar niet zo veel als de verkoop van de Prius. Misschien zagen mensen de populariteit van de Prius en konden ze zich gewoon geen even betrouwbare concurrent veroorloven, vandaar dat ze de meer betaalbare Honda Civic kochten.

 

Toen kopers op zoek gingen naar de Prius, gaf Honda daar graag gehoor aan.  De productie van de Prius startte in 2005, ruim nadat de concurrentie al beslist had en Honda (toen) al enorm succes oogstte met de verkoop van soortgelijke hybrides.

 

Mensen kochten de Honda Prius niet alleen om de planeet te redden, maar ook om een betaalbare optie te vinden voor duurdere reizen.  Zo kozen velen de Prius om op vakantie te gaan, met een zuinig verbruik.